5 Kasım 2014 Çarşamba

UNUTURSAM FISILDA

HERKESE MERHABALAR.

Arkadaşlar bugün Kadiköy Rexx sinemasında "Unutursam Fısılda" filmine gittim.
Öncelikle Rexx sinemasına bayıldım. Salon çok güzeldi. Amfi sistemi çok iyiydi. Ekranı öndekinin kafasıyla ilgilenmeden görebiliyorsunuz ;)
Filme geçelim.
Filmde ağlarsın demişlerdi. Dedim ki 'ben öyle kolay kolay ağlamam.'
Hiç ağlamadım ki (!)
Normalde güzel aşk filmlerini izlemesi çok keyifli ama her zaman inandırıcı gelmez bana. Karakterlerin gerçekten kameraya tüm duygularını aktarması çok zor. Hak veriyorum onlara da.
Tabi iyi oynculuklardan aşk filmi izlemesi de ayrı keyif :)
Fakat bu film beni dağıttı. Dağıtan sadece başrollerin aşkı değildi. Kız kardeş-abla ilişkisini o kadar iyi işlemiş ki.
Filmin bir yerinde öyle bir ağlamışım, öyle bir ağlamışım ki. Arkadaşım titrememden gülüyorum sanmış :) Mendilleri çıkardık, moda girdik. Dedik olan olsun. Rimeller aktı, içimizi çeke çeke izledik.
Filmden bir çıktık herkesin gözler şiş. Tüm kadınların makyajı akmış. Siyah siyah gözlerinin altı. Değdi mi değdi be !!
Alışılmış üzere Türk dizi ve filmlerinde ana karaktere bir şey olmaz pek. Dokuz canlıdır o kişi. Polat Alemdar karakteri güzide örneklerimizden ;))
Ama Çağan Irmak sağ olsun öyle güzel öldürdü ki(!),  bir yandan üzülüp bir yandan da olayın akışınından o sahneyi çıkaramıyorsunuz.
Bu fim şöhret olmanın, çok para kazanmanın ne kadar çileli bir iş olduğunu gösteriyor bizlere. Un Kapanı'nda müzik şirketlerinin kimseyi umursamamaları, insana ve yeteneğe değer vermemeleri. O aşamalardan geçerken kendinden çok fazla taviz vermiş olman gerekiyor zaten.
Çoğu sanatçının yaşadığı; sadece halkın ve popüler kültürün isteklerini yerine getirmek zorunda olmak, kendini bu kültürün bir malı/objesi olarak hissetme bunalımını harika bir oyuncuklukla birleştirmişler.
İstediğin kadar hayatın yolunda gitsin, ailesiz bir şeye benzemiyor. Hep için bir buruk. Yıllar sonra aklına ilk gelen şey aile oluyor, başın sıkıştığında veya hastalandığında da.
Bir de "Unutursam Fısılda" cümlesini çok iyi yerleştirmişler filmin içine. Neyse daha fazla spoiler vermeyeyim. Şu ana kadar izlediğim en iyi Türk filmlerinden. Ağlamak için bire bir. Dram deyip geçmeyin. Gerçekçi ve içine alan bir dram.
Hele Kerem Bürsin ah o Kerem Bürsin. O varsa benim için iş tamamdır. Hümeyra ve ablası rolündeki kadının da hakkını yemek istemem. Günsür'ü tartışmaya açmıyorum bile.
Kerem Bürsin'i daha fazla seyredebilmek için filme tekrar gitmek istiyorum. Olay akışı heyecanından kurtulup rahat rahat ağlayabilmek için bir de.:)
Teyzem Hatırla Sevgili dizinin bölümlerini ikişer defa izlerdi. Birincisinde heyecandan rahat rahat ağlayamıyorum derdi. Haklıymış demek ki ;)
Filmden çıkardığım sonuç:
Yalan dünya arkadaşlar. Hastalık da, ayrılık da, ölüm de bizler için. Dini ve inacı merkezden çıkarmayıp, anı yaşamak lazım. Çünkü ömür kısa. Çok ciddili oldu böyle de ama gerçekler bunlar ;)
Selametle.



1 yorum:

  1. Merak ettim şimdi.. Bende izleyeceğim.. Sanki son günlerde hiç ağlamamışım gibi.. Bir de Unutursan Fısılda için ağlayayım ne olur ki..

    YanıtlaSil