23 Ekim 2014 Perşembe

Pek Yakında

Pek Yakında


Cem Yılmaz'ın son filmiyle ilgili söylemek istediğim şeyler var. Şahsen ben film boyunca ağzımı kapatamadan güldüm. 

Çok zekice işlenmiş film. Hastane odasında yapılan konuşmada kendini ve filmini çok hoş bir dille övmüş. Korsan filmlerle uğraşan bir insanın hayatının kötü gitmesi, devamlı pişman olması "KORSANA HAYIR" demenin en güzel şekli. Korsanı bıraktıktan sonra hayatının çok değişmesi, ailesini geri kazanması konuyu daha çok ilgi çekici kılıyor. Film işinden para kazanıp en büyük düşmanı korsan film yapıcıları olan birinin bu kadar iyi empati yapması şaşılacak şey doğrusu.

Bir de filmi sinemada izlemek gibi bir gerçek var. Tüm salonla beraber gülünce insanın daha çok gülesi geliyor.Bir önceki filmi olan Fundamental filminde önümdeki adam gülücem derken yere düşmüştü. Adamın düştükten sonraki davranışları filmi aratmamıştı;)

Arada esprileri kaçırdığınız da oluyor ama değer bence ;))
Filmin iki sorunu var. Birinci problem konunun çok geç açılması. Başlarda konu artık aksın diye Cem Yılmaz'ın gözünün içine içine baktım :)


İkincisi ise filmi "Acıma yetime" ile başlayan atasözü ile bitirmesi. Bu söz bana çok acımasızca geliyor. Benim hayat görüşüme ters olduğu için beğenmemiş olabilirim.

Yüksek izlenme sayısı alacağı garanti olan birinden emek verilmiş şeyleri izlemek "vay be" dedirtiyor. Kuşak olarak Cem Yılmaz filmleri ile büyümüş olmak kesinlikle bir avantaj !..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder