23 Ekim 2014 Perşembe

AGATHA CHRISTIE



Agatha Christie'nin kafasının içindekiler


Çok sağlam bir okuyucusuyumdur bu ablanın.Kitaplığımda tüm kitaplarının yazılı olduğu bir liste var.Okuduklarımın üstünü çiziyorum ki gözden kaçan olmasın.

İncelikle işlenen karakterler vardır. Bazen hayatta en çok istediğin şey bir kitap karakterini kanlı canlı görebilmektir. Benim için bu karakterlerden biri Agatha Christie kitaplarının mihenk taşı olan Hercule Poirot. Kısa boyu, yeşil gözleri, pos bıyığı. Devamlı çalıştırdığı küçük gri hücreler, bu karakter hakkında elimizdeki ipuçları.

Tüm kitap boyunca nefesinizi tutup, istediğiniz kadar senaryo üretebilirsiniz. Ama kitabın sonunda Hercule amcanın herkesi toplayıp katili açıkladığı an şaşıracaksınız. Antremanlı okuyucu olmama rağmen şu ana kadar hiç tahmin edemedim mesela.

Polisiye severler zaten şu ana kadar mutlaka okumuştur. Polisiye sevmeyenler de bu yazıyı okuduktan sonra lütfen bir Agatha Christie kitabı okusunlar. Demek istediğim: zekayla işlenmiş senaryo hepinizi büyüleyecek.

O kadar çok polisiye kitap okudum ki ustalıkla bir cinayet işleyecek kıvama geldim sanırım.;))

Bir de Agatha Christie'nin İstanbul'da Pera Palas Oteli'nde kalması hep ilgimi çekmiştir.Şu aralar en çok istediğim şey o odayı ziyaret etmek. Doğu Ekspresinde Cinayet adlı kitabını o odada yazdığı ile ilgili rivayetler var. merak edenler için:  411 Numaralı Oda

Şimdi favorilerimden birkaçını paylaşıyorum:



ON KÜÇÜK ZENCİ
ROGER ACKYORD CİNAYETİ 

                     
BÜYÜK DÖRTLER
                                           
DOĞU EKSPRESİNDE CİNAYET



                       

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder